Font Size

Cpanel
Dzisiaj jest: 24 Sierpień 2019    |    Imieniny obchodzą: Bartłomiej, Jerzy, Bartosz

„POCIĄGIEM PO POLSCE” W SAMORZĄDOWYM PRZEDSZKOLU W BUKOWIE

b_150_100_16777215_00_images_stories_2019_ART_118_n_pociąg_Bukowa_(22)_(575x1024).jpgGrupa „SŁONECZKA” postanowiła poszerzyć swoją wiedzę na temat Polski i w tym celu odbyła wspaniałą podróż. Odwiedziła  kilka ciekawych miejsc w naszym kraju, które przywitały przedszkolaków ciekawymi zabawami i zadaniami sprawdzającymi ich umiejętności sportowe. Przy wspólnym śpiewie piosenki "Jedzie pociąg  z daleka" wyruszyliśmy do kilku polskich miast. Najpierw paluszkiem zakreśliliśmy na mapie kontur ojczystego kraju. Następnie przenieśliśmy się do źródeł Wisły u stóp Baraniej Góry i ruszyliśmy w Polskę. Zakopane było pierwszym przystankiem na trasie naszej  wyprawy pod hasłem „Piękna nasza Polska cała”.

Dzieliliśmy się wiadomościami na temat gór i ich mieszkańców. Kulminacyjnym wydarzeniem  było ,,zdobywanie szczytów górskich”. Następnie odwiedziliśmy Kraków, gdzie poznaliśmy najciekawsze zakątki miasta. Mieliśmy też okazję spotkać się z bohaterami legendy o szewczyku i smoku wawelskim. Czekało na nas wyjątkowo trudne zadanie - poprzez wykonanie rzutu do kosza musieliśmy „nakarmić głodną bestię największą liczbom owieczek.”

Potem udaliśmy się do stolicy, którą powitaliśmy śpiewając „Mazurek Dąbrowskiego” oraz wykonując herb miasta. Z zapartym tchem wysłuchaliśmy legendy o Warsie i Sawie. Dziewczynki  zamieniły się  w „warszawskie  syrenki” i miały okazję  zobaczyć, jak to jest poruszać się z rybim ogonem. Przy słowach piosenki ,,Płynie Wisła płynie” przedszkolaki tworzyły napis ,,Wisła”. Toruń był kolejnym, wyjątkowo słodkim, przystankiem na naszej trasie, ponieważ mieliśmy okazję skosztować pierniki. Dowiedzieliśmy się, kim był Mikołaj Kopernik. Do Gdańska popłynęliśmy łódką. Tam wcieliliśmy się w rolę rybaków i łowiliśmy ryby. W końcu dotarliśmy nad Morze Bałtyckie i mieliśmy czas na odpoczynek na piaszczystej plaży.

Nasza podróż po Polsce dobiegła końca. Wycieczka bardzo nam się podobała i dobrze się bawiliśmy. Niestety musieliśmy wracać do przedszkola, bo czekał już na nas obiad. Wsiedliśmy zatem do pociągu i kierowaliśmy  się w stronę  naszej  placówki. BUKOWA – to był ostatni przystanek. W czasie drogi powrotnej  towarzyszyła nam nasza ulubiona piosenka „Jestem Polską i Polakiem”.

GALERIA  GALERIA  GALERIA

Instytucje

Urząd Marszałkowski
www.sejmik.kielce.pl
Świętokrzyski Urząd Wojewódzki
www.kielce.uw.gov.pl
Poradnikowy portal dla organizacji pozarządowych
www.poradnik.ngo.pl
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
www.mrr.gov.pl
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
www.minrol.gov.pl
Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności
www.pafw.pl
Program "Młodzież w działaniu"