Polski ŁadWójt Gminy Krasocin informuje, iż właściciele (lub posiadający inną formę dysponowania obiektem) zabytków posadowionych na terenie gminy Krasocin mogą zgłaszać chęć wnioskowania za pośrednictwem Urzędu Gminy w Krasocinie o dofinansowanie w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

Zgłoszenie powinno zawierać nazwę przedsięwzięcia, opis inwestycji (najważniejsze informacje charakteryzujące inwestycję, w tym wykaz działań planowanych w ramach realizacji inwestycji, okres realizacji inwestycji, przewidywany termin zakończenia zadania, przewidywana wartość zadania, przewidywana kwota dotacji i wkładu własnego). Właściciel zabytku powinien zabezpieczyć wkład własny w wysokości nie niższej niż 2% wartości Inwestycji.

Zgłaszający chęć dofinansowania właściciel zabytku oświadcza, iż rozumie i akceptuje wynikające z Rządowego Programu Ochrony Zabytków ustanowionego uchwałą Rady Ministrów nr 232/2022 z dnia 23 listopada 2022 r. zasady realizacji zadania. Szczegóły całego programu znajdują się na stronie BGK https://www.bgk.pl/programy-i-fundusze/programy/rzadowy-program-odbudowy-zabytkow/#c24978

Ogłoszony nabór stanowić będzie podstawę do wyłonienia zadań, które Gmina Krasocin, po ich pozytywnej weryfikacji (kompletność dokumentacji, data wpływu zgłoszenia), zgłosi do dofinansowania w ramach ogłoszonego Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

W przypadku otrzymania przez Gminę Krasocin dofinansowania w ramach ww. Programu na realizację konkretnego zadania z Wnioskodawcą tego zadania zostanie podpisana umowa o udzielenie dotacji. Będzie poprzedzona złożeniem dodatkowego, pełnego wniosku o udzielenie dotacji wraz z kompletem wymaganych załączników do danego typu prac oraz uzyskaniem przez Gminę Krasocin promesy wstępnej w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

Pisma będące zgłoszeniem inwestycji, z wymaganymi wyżej informacjami oraz załączonymi oświadczeniami (o środkach publicznych, wpisie do rejestru/ewidencji, o pomocy publicznej) należy składać do Urzędu Gminy Krasocin, ul. Macierzy Szkolnej 1, 29-105 Krasocin lub poprzez EPUAP w terminie do dnia 9.03.2023 r. do godz. 15:00. O zachowaniu daty decyduje wpływ dokumentów do urzędu gminy.

Wniosek musi być podpisany przez osobę/osoby, która/e jest/są uprawniona/e do reprezentowania podmiotu i zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych oraz zawierania umów.

Urząd Gminy Krasocin może żądać od zgłaszającego dodatkowych wyjaśnień, uzupełnień dokumentów niezbędnych do sporządzenia wniosku o dofinansowanie w aplikacji Polski ład. Zgłoszenie nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.

Informacja o zgłoszeniu zadania do programu zostanie przekazana przez Urząd Gminy w Krasocinie zgłaszającemu po zakończeniu naboru wniosków dla JST w aplikacji Polski Ład. W przypadku zbyt dużej liczby wniosków zastrzegamy sobie możliwość dodatkowej weryfikacji zgłoszeń uwzględniając przygotowanie zadań, wpływ na społeczność lokalną, wartość zabytku itp.

Dodatkowe informacje na temat naboru można uzyskać pod numerem tel.: 41 388 29 28.

OŚWIADCZENIE O WPISIE DO REJESTRU-EWIDENCJI.pdf (67,53KB)
OŚWIADCZENIE O POMOCY PUBLICZNEJ.pdf (80,93KB)
OŚWIADCZENIE O ŚRODKACH PUBLICZNYCH.pdf (69,51KB)