HerbW zw. z art. 28aa ust. 1, ust. 4, ust. 6 – ust. 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 609), Przewodniczący Rady Gminy Krasocin informuje o rozpoczęciu w dniu 6 maja 2024 r. przyjmowania zgłoszeń do debaty nad raportem Wójta Gminy Krasocin o stanie gminy za 2023 rok, który zostanie przedstawiony podczas sesji Rady Gminy Krasocin, która odbędzie się w dniu 27 maja 2024 r.

Zgodnie z art. 28aa ust. 4 ww. ustawy, nad przedstawionym raportem przeprowadza się debatę, która odbędzie się na sesji rady gminy, podczas której podejmowana jest uchwała rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium wójtowi. Stosownie do art. 28aa ust. 7 pkt 1 ww. ustawy, mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób.

Według art. 28aa ust. 8 ww. ustawy, zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Z uwagi na fakt, że termin 26 maja 2024 r. przypada w niedzielę, ostatnim dniem na złożenie zgłoszenia do debaty jest dzień 24 maja 2024 r.

Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15.

Przewodniczący Rady Gminy
Grzegorz Sitkowski

Debata_zgloszenie.pdf