Font Size

Cpanel
Dzisiaj jest: 25 Czerwiec 2021    |    Imieniny obchodzą: Dorota, Łucja, Wilhelm

Opublikowanie ustawy o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw - akcja informacyjna

b_150_100_16777215_00_images_stories_2021_clause_pixabay.jpgW dniu 14 maja 2021r. opublikowana została ustawa z dnia 15 kwietnia 2021r. o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw (DZ. U. poz. 904), która weszła w życie w dniu 15 maja 2021 r. z wyjątkiem art. 2, który wchodzi w życie z dniem 12 czerwca 2021 r.

Uprzejmie informuję, iż zgodnie z dyspozycją art. 4 ww. aktu prawnego znowelizowana została ustawa z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (ustawa EFRROW), m.in. w zakresie zniesienia przepisów art. 67b ustępów 1, 2 i 6, które to wprowadzały możliwość pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia po uprzednim wezwaniu wnioskodawcy do przedstawienia dowodów na spełnienie warunków otrzymania wsparcia, jak również przywrócenia terminu w toku postępowania w sprawie przyznania pomocy.

W myśl znowelizowanych przepisów wszyscy Wnioskodawcy, których wnioski na podstawie dotychczas obowiązujących przepisów epizodycznych pozostawiono bez rozpatrzenia, zobowiązani są do dostarczenia dowodów na przyznanie pomocy w terminie 60 dni od dnia wejścia w życie przepisów ww. ustawy (Dz. U. z 2021 r. poz. 904) - tj. nie później niż do dnia 14 lipca 2021 r. W przypadku niespełnienia określonego warunku przyznania tej pomocy lub określonego wymogu we wskazanym powyżej terminie Agencja zobligowana jest do odmowy przyznania pomocy. Stosowny komunikat informujący Wnioskodawców o tak istotnej zmianie zasad w toku prowadzonych postępowań w sprawie o przyznanie pomocy Agencja zamieściła na swojej stronie internetowej, tj. www.arimr.gov.pl

Więcej informacji w piśmie znak: ZP-80-DDD-WL.071.3.2021.IP

Instytucje

Urząd Marszałkowski
www.sejmik.kielce.pl
Świętokrzyski Urząd Wojewódzki
www.kielce.uw.gov.pl
Poradnikowy portal dla organizacji pozarządowych
www.poradnik.ngo.pl
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
www.mrr.gov.pl
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
www.minrol.gov.pl
Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności
www.pafw.pl
Program "Młodzież w działaniu"
www.mlodziez.org.pl

Kontakt

Urząd Gminy w Krasocinie

Ul. Macierzy Szkolnej 1

29-105 Krasocin

Tel /041/ 3917026
Fax /041/ 3917010
gmina@krasocin.com.pl
bip.krasocin.com.pl

Godziny otwarcia:

Poniedziałek: 7.00 - 18.00
Wtorek: 7.00 - 16.00
Środa: 7.00 - 16.00
Czwartek: 7.00 - 16.00
Piątek: 7.00 - 14.00