Herb Gminy KrasocinLogo Polski ŁadWójt Gminy Krasocin informuje, iż właściciele (lub posiadający inną formę dysponowania obiektem) zabytków posadowionych na terenie gminy Krasocin mogą zgłaszać chęć wnioskowania za pośrednictwem Urzędu Gminy w Krasocinie o dofinansowanie w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
Zgłoszenie powinno zawierać nazwę przedsięwzięcia, opis inwestycji (najważniejsze informacje charakteryzujące inwestycję, w tym wykaz działań planowanych w ramach realizacji inwestycji, okres realizacji inwestycji, przewidywany termin zakończenia zadania, przewidywana wartość zadania, przewidywana kwota dotacji i wkładu własnego). Właściciel zabytku powinien zabezpieczyć wkład własny w wysokości nie niższej niż 2% wartości Inwestycji.

 

Zgłaszający chęć dofinansowania właściciel zabytku oświadcza, iż rozumie i akceptuje wynikające z Rządowego Programu Ochrony Zabytków ustanowionego uchwałą Rady Ministrów nr 232/2022 z dnia 23 listopada 2022 r. zasady realizacji zadania. Szczegóły całego programu znajdują się na stronie BGK https://www.bgk.pl/programy-i-fundusze/programy/rzadowy-program-odbudowy-zabytkow-edycja-druga/#c28976
Ogłoszony nabór stanowić będzie podstawę do wyłonienia zadań, które Gmina Krasocin, po ich pozytywnej weryfikacji (kompletność dokumentacji, data wpływu zgłoszenia), zgłosi do dofinansowania w ramach ogłoszonego Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.


W przypadku otrzymania przez Gminę Krasocin dofinansowania w ramach ww. Programu na realizację konkretnego zadania z Wnioskodawcą tego zadania zostanie podpisana umowa o udzielenie dotacji. Będzie poprzedzona złożeniem dodatkowego, pełnego wniosku o udzielenie dotacji wraz z kompletem wymaganych załączników do danego typu prac oraz uzyskaniem przez Gminę Krasocin promesy wstępnej w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.


Pisma będące zgłoszeniem inwestycji, z wymaganymi wyżej informacjami oraz załączonymi oświadczeniami (o środkach publicznych, wpisie do rejestru/ewidencji, o pomocy publicznej) należy składać do Urzędu Gminy Krasocin, ul. Macierzy Szkolnej 1, 29-105 Krasocin lub poprzez EPUAP w terminie do dnia 10.08.2023 r. do godz. 15:00. O zachowaniu daty decyduje wpływ dokumentów do urzędu gminy.


Wniosek musi być podpisany przez osobę/osoby, która/e jest/są uprawniona/e do reprezentowania podmiotu i zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych oraz zawierania umów.
Urząd Gminy Krasocin może żądać od zgłaszającego dodatkowych wyjaśnień, uzupełnień dokumentów niezbędnych do sporządzenia wniosku o dofinansowanie w aplikacji Polski ład. Zgłoszenie nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
Informacja o zgłoszeniu zadania do programu zostanie przekazana przez Urząd Gminy w Krasocinie zgłaszającemu po zakończeniu naboru wniosków dla JST w aplikacji Polski Ład. W przypadku zbyt dużej liczby wniosków zastrzegamy sobie możliwość dodatkowej weryfikacji zgłoszeń uwzględniając przygotowanie zadań, wpływ na społeczność lokalną, wartość zabytku itp.


Zadania złożone w I edycji RPOZ przez Urząd Gminy w Krasocinie, które nie uzyskały dofinansowania zostaną powielone w obecnym naborze (mają pierwszeństwo złożenia wniosku).
Dodatkowe informacje na temat naboru można uzyskać pod numerem tel.: 41 388 29 28.

 

Oświadczenie o wpisie do rejestru.pdf

Oświadczenie pomocy publicznej.pdf

Oświadczenie o ośrodkach publicznych.pdf